کف پوش برق

ضرورت  استفاده از کفپوش های عایق مطابق استاندارد IEC61111

همانگونه که استحضار دارید همه ساله در جهان ده ها میلیون کارگر قربانی حادثه می شود  که باعث صدمات جسمی و روحی زیادی وعواقب مختلفی نظیر مرگ ناشی از ایست قلبی  سوختگی  داخلی و خارجی  به دنبال دارد .

وجود خطوط هوایی برق و عبور آن ها از جوار ساختمان ها و درختان و همچنین  از این انرژی  در داخل منزل و کارگاه ها از جمله  موارد حضور گسترده این انرژی  قدرتمند  در زندگی و محیط زیست انسان است.

لذا لازم است حداقل اطلاعات مورد نیاز در خصوص استفاده صحیح از برق و نیز مخابرات شبکه های هوایی برق در دسترس عامه مردم جامعه قرار بگیرد تا در موارد لذوم پیشگیری لازم به عمل آوردند.

برخلاف تصور بسیاری که تنها برق فشار متوسط و قوی را خطرناک می دانند و بالا بودن ولتاژ  جریان را تنها شرط لازم شوکهای وارد قلمداد می کنند خطر شوکهای  الکتریکی  در برق  فشار ضعیف از 1 تا 1000 ولت موضوعی است که عامل اصلی  برق گرفتگی ها می باشد.

با توجه  به حداقل مقاومت  بدن انسان 1000 اهم می باشد خطر از هنگامی شروع  می شود  که فشار سیمها نسبت  به زمین  از 50 ولت برای جریان مستقیم و 25 ولت  برای جریان متناوب تجاوز کند

IEC61111آشنایی با استاندارد

مطابق این استاندارد فرش های عایق برق بایستی  به صورت رول باشد.

کفپوش عایق الکتریکی باید عاری از هر گونه ناصافی فیزیکی مضر که یکنواختی  سطوح را از بین  برده و باعث  برجسته شدن  سطوح صاف  می شوند نباید  قابل قبول باشند.

کفپپوش عایق برق طبقه خاصی  از کفپوش  های لاستیکی  با خواص الکتریکی عالی میباشد  که برای استفاده در مقابل  تابلو های برق پستهای برق و ایستگاه های فشار قوی کاربرد دارد.

کف پوش های عایق باید در مکانهای  که پرسنل  بصورت ایستاده مقابل تجهیزات مشغول  به کار هستند مورد استفاده قرار بگیرند و افرادی که در معرض خطر هستند  باید روی کفپوش های عایق برق قرار گیرند.

ویژگی های منحصر به فرد کفپوش

  • دارای  خود خاموشی شوندگی (غیر قابل اشتغال  در زمان تماس مستقیم با  شعله )
  • مقاوم در برابر  پارگی خراشیدگی و ضد سایشی مناسب
  • دارای بافا  برجسته  سطحی  ضد لغزش
  • عدم شکنندگی در  دمای انجماد
  • دارای  مقاومت  کافی در برابر  عبور جریانهای متناوب  و مستقیم
  • دارای  کاربرد در تمام  زمینه های  تولید و انتقال و توزیع و مصرف برق

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید رابر لاینینگ به وب سایت ما مراجعه کنید.