لاستیک کوپلینگ H

لاستیک کوپلینگ H

در ابتدا بهتر است درباره چیستی کوپلینگ ها صحبت کنیم.

کوپلینگ ها قطعاتی لاستیکی اند که برای انتقال محور ها به هم استفاده میشود و در انواع مختلفی در دسترس می باشد. در کوپلینگ ها سرعت و قدرت از یک محور به محور دیگر یا محور های دیگر انتقال میابد.

عاملی که باعث بوجود آمدن انواع کوپلینگ ها میشود، حالت قرار گیری محورها و اشکالاتی که در ارتباط محور ها با هم پیش می­آید نسبت به هم است. حالت های قرارگیری محور ها اگر اشتباه باشد به خاطر عواملی که در طول ساخت رعایت نشده ایجاد میشود. بهترین کیفیت این محصول را از لاستیک سازی اصفهان میتوانید دریافت کنید.

برخی کوپلینگ ها در از بین بردن این ناهماهنگی محور ها موثر اند ولی برخی هم نمیتوانند تاثیرگذار باشند. به آن دسته از کوپلینگ ها که بر این ناهماهنگی ها بی تاثیر اند، کوپلینگ های صلب میگویند.

برخی نیز بر ناهماهنگی ها اثر میگذارند و باعث بهبود آن ها میشوند که به آن ها کوپلینگ های ارتجاعی می گویند.

کوپلینگ های ارتجاعی با توجه به ارتباطی که برقرار میکنند 2 نوع اند: الاستیکی و مفصلی

در ادامه چند اشکالی که در کوپلینگ ها موجود است را بررسی میکنیم:

  1. انحراف زاویه ای : در این مورد محور کوپلینگ ها نسبت به هم زاویه دارند. این اشکال باعث هدر رفتن انرژی برای انتقال بین کوپلینگ ها میشود.
  2. انحراف محوری : در اینجا محور ها در یک امتداد مشخص اند ولی جهت محوری فاصله دار است. این مشکل در اثر دمای متغیر محور ها ایجاد میشود.
  3. انحراف شعاعی : در این حالت امتداد محور ها یکی نیست. این اشکال از مهمترین مشکلات برای کوپلینگ ها است.

کوپلینگ های صلب

این نوع کوپلینگ ها توانایی کمی برای تحمل انحرافات و اشکالاتی که در گذشته گفته ایم دارند. برای اینکه بتوان از این کوپلینگ ها استفاده کرد باید دقت خاصی را در زمان برقراری ارتباط به کار برد. باید ابتدا محور های مورد نظر در امتداد همدیگر قرار گیرند و به هم اتصال یابند و دور و انرژی بدون هیچ افتی انتقال یابد. این نوع کوپلینگ ها در جاهایی که به دور کم نیاز است استفاده میشود.

این کوپلینگ دارای انواع مختلفی اند که در اینجا نام 2 تا از پر استفاده ترین آن ها به میان آورده شده : 1- کوپلینگ فلانچی 2- کوپلینگ پوسته ای

کوپلینگ های ارتجاعی

در این نوع کوپلینگ ها با توجه به اینکه اشکالات پیش آمده گفته شده ( انحرافات زاویه ای، محوری، شعاعی) جزئی باشد کاربرد دارد. این نوع از کوپلینگ ها پر مصرف تر از کوپلینگ های دیگر است. اما نکته ای که درباره این نوع از کوپلینگ ها قابل توجه است در زمانی که انحراف های زاویه ای باعث لرزش و ارتعاش میشوند، نمیتوانند این لرزش ها را ازبین ببرند. این نوع هم دارای انواع مختلفی اند : 1- کوپلینگ محرک  2- کوپلینگ الاستیکی

کوپلینگ ها در بازار با اسم های مختلفی شناخته میشوند استیک های کوپلینگ KB شکل H یکی از انواع آن است.

لاستیک کوپلینگ های KB به شکل H : که انعطاف پذیر اند. جنسشان از چدن است و از لاستیک مصنوعی ساخته میشود. از این نوع در زمانی که هوا مرطوب باشد و یا در زمان گرما، اگر بین محور ها فاصله افتاده اشد برای از بین بردن این فاصله از این نوع استفاده میشود.

برخی از انواع کوپلینگ های موجود در بازار :

ردیف کوپلینگ های موجود در بازار
1 کوپلینگ روتکس
2 کوپلینگ تایری
3 لاستیک کوپلینگ KB شکل H
4 کوپلینگ دنده ای
5 لاستیک میل پینی

قیمت لاستیک کوپلینگ H

میتوانید برای اطلاع از قیمت لاستیک های کوپلینگ H و کسب اطلاع برای خرید با بهترین کیفیت با کارشناسان صنایع لاستیک سازی سپید صنعت در ارتباط باشید.