دیافراگم آب بندی

دیافراگم آب بندی

دیافراگم آب بندی منجید دار مقاوم در فشار ۲۵ بار

مهر و موم دیافراگم غشایی انعطاف پذیر است که یک محفظه را آب بندی و جدا می کند. خاصیت انعطاف پذیری این مهر و موم باعث می شود تا اثرات فشار از سد عبور کنند اما از مواد موجود عبور نکنند. موارد معمول استفاده از مهر و موم های دیافراگم، محافظت از حسگرهای فشار در برابر مایعی است که فشار آن اندازه گیری می شود.

از آنجا که مهر و موم دیافراگم باید بسیار انعطاف پذیر باشد، از الاستومرها معمولاً استفاده می شود و شامل طیف گسترده ای از لاستیک های خاص است. الاستومرها محدود به کاربردهای کم فشار و مواردی هستند که از نظر شیمیایی با پلاستیک ها و لاستیک های مختلف استفاده می شوند.

دیافراگم های فلزی معمولاً از فولاد ضد زنگ (چند درجه)، نجار 20، هاستلوی، مونل، اینکونل، تانتالیم، تیتانیوم و چندین فلز دیگر در مواردی که به درجه بندی فشار بالا و سازگاری شیمیایی خاص نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرند.

بسته به سطح PSI نرم افزار آب بندی، دیافراگم ممکن است به تقویت پارچه نیاز داشته باشد. به طور معمول، PSI زیر 5 سال نیاز به تقویت کننده پارچه ندارد. PSI بین 5 تا 10 به برنامه بستگی دارد. هر برنامه ای با PSI بالاتر از 10 تقریباً همیشه به تقویت پارچه نیاز دارد.

در برنامه های کاربردی از مهر و موم های دیافراگم (همچنین به عنوان مهر و موم های شیمیایی یا محافظ های گیج نیز شناخته می شود) برای محافظت از مایع فرآیند، از حسگر فشار استفاده می شود.

نمونه ای از این کاربردها، فرآیندهای بهداشتی (مواد غذایی، دارویی و غیره) هستند که اجازه می دهند مایع فرآیند در بند فشار سنسور تجمع یابد. عیب این فرایند این است که خلوص مایع را به خطر می اندازد به عنوان مثال ورود شیر به فشارسنج و خراب شدن آن.

برای خرید این قطعه می توانید به مراکز لاستیک سازی مراجعه کرده و آن ها را در سایزهای مختلف سفارش دهید.