لاستیک کوپلینگ

شرکت سپید صنعت با تجهیزات مدرن و به روز با کیفیت بالا اقدام به تولید لاستیک کوپلینگ و انواع اورینگ کرده است. این مجموعه امکان این را دارد تا با تولید کوپلینگ‌ های لاستیکی در ابعاد و جنس های مختلف، نیاز مشتریان را برطرف کند. با استفاده از لاستیک کوپلینگ می توانید دو قطعه ای که دارای لرزش است را به هم وصل کنید. در این صورت این نوع لاستیک اجازه جدا شدن قطعات را نمی دهد، این امر باعث توقف ضربات ناشی از راه اندازی اولیه می شود. با از بین رفتن لرزش ها، عمر قطعات بیشتر می شود در نتیجه هزینه های نگهداری کاهش می یابد. بنابراین انتخاب لاستیک کوپلینگ استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویژگی های لاستیک کوپلینگ

از لاستیک کوپلینگ می توانید در بیشتر صنایع استفاده کنید، یکی از مهمترین ویژگی های این نوع لاستیک کاهش لرزش قطعات است. در واقع این نوع لاستیک با اتلاف انرژی باعث از بین رفتن لرزش و سر و صدا در قطعات می شود. از ویژگی های دیگر لاستیک کوپلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1-گشتاور نیرو را به صورت ایمن انتقال می دهد.

2-اتصالات و شافت ها را به صورت هم راستا با هم منتقل می کند.

3-باعث از بین رفتن لرزش ها و ضربات سنگین به دستگاه می شود.

کاربرد لاستیک کوپلینگ

از این قطعه برای اتصال دو شفت به یکدیگر استفاده می شود، در صورت اعمال شدن گشتاور بیشتر از حد مجاز، لاستیک کوپلینگ شکسته می شود در نتیجه سیستم آسیب کمتری می بیند. لاستیک های کوپلینگ بر خلاف جنس سختی که دارند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. همچنین آنها می توانند باعث از بین رفتن ناهم راستایی بین دو شفت شوند، این امر نباید از مقدار استاندار بیشتر شود. هر کدام از لاستیک های کوپلینگ می توانند مقدار مشخصی از میزان ناهم راستایی را از بین ببرند.

جنس لاستیک کوپلینگ

با توجه به کاربرد و موارد استفاده از این نوع لاستیک، آنها دارای جنس های متفاوتی هستند. هنگام انتخاب آنها باید به جنس  و کارآیی هر کدام از آنها دقت کنید. در ادامه به چند مورد از متریال استفاده شده در ساخت این نوع لاستیک اشاره می کنیم.

  • NR : اگر شدت ضربه و لرزش قطعات زیاد باشد باید از این مدل کوپلینگ استفاه کنید. هنگام استفاده از آنها نباید مواد شیمیایی در محیط باشد.
  • NBR : از این مدل کوپلینگ برای پمپ های روغنی استفاده می شود.
  • CR : این نوع لاستیک علاوه بر گرفتن ضربه می تواند عایق حرارتی و شیمیایی خوبی باشد. قیمت نهایی آنها بالا است به همین دلیل فقط در موارد خاص از آنها استفاده می شود.
  • HNBR : کوپلینگ های دارای این متریال در حرارت های بالا استفاده می شوند، همچنین آنها خاصیت ضد روغنی دارند.
  • EPDM : این مدل محصول در برابر اسید بسیار مقاوم هستند.

امکانات لاستیک کولینگ

  • کشش بالا
  • دوام بالا
  • تنوع گسترده
  • نصب آسان
  • قابلیت اطمینان بالا
  • ایجاد اثر میرایی

چگونه از کوپلینگ ها مراقبت کنیم

لاستیک کوپلینگ ممکن است به علت نصب نامناسب خراب شود. اگر این قطعه خراب شود باعث ایجاد سر و صدای زیاد، لرزش زیاد، عدم آب بندی، نشت روغن می شود. بنابراین با چک کردن آن به صورت دوره ای می توانید از خرابی آنها زود مطلع شوید. سعی کنید با گذشت مدت زمانی آنها را تمیز کنید. لاستیک کوپلینگ را معمولا بعد از گذشت 16000 ساعت تعویض می کنند.

لاستیک کوپلینگ اصفهان

قیمت لاستیک کوپلینگ

خرید لاستیک کوپلینگ

فروش لاستیک کوپلینگ