اهمیت صنعت لاستیک سازی و لاستیک مصنوعی در دنیای امروز

اهمیت صنعت لاستیک سازی و لاستیک مصنوعی در دنیای امروز

جامعه مدرن ما به شدت به استفاده از لاستیک وابسته است – طبیعی و مصنوعی.

محصولات ساخته شده از لاستیک در همه جا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات لاستیکی متعددی را در خانه ، محل کار خود ، در حالت های مختلف حمل و نقل شامل ماشین ، دوچرخه ، قطار و هواپیما و غیره پیدا خواهید کرد.

به همین ترتیب ، بخش صنعت برای ساخت شیلنگ ، واشر و تسمه از لاستیک استفاده می کند. تمام این محصولات یا از لاستیک طبیعی یا مصنوعی ساخته شده اند.

قبل از اینکه در مورد اهمیت لاستیک مصنوعی صحبت کنیم ، ابتدا با تفاوت لاستیک طبیعی و مصنوعی آشنا می شویم.

لاستیک طبیعی و مصنوعی

لاستیک طبیعی نوعی پلیمر است که از شیره درخت لاستیک استخراج می شود. پس از جمع آوری این شیره در معرض گرما و هوا خفیف قرار می گیرد. این فرآیند به ما لاستیک طبیعی می دهد که بسیار سخت است ، اما پس از جوش زدن ، نرم و الاستیک می شود. از طرف دیگر ، لاستیک مصنوعی یک الاستومر مصنوعی (همچنین یک پلیمر) است که در کارخانه ها با استفاده از کاتالیزورهای مختلف در این فرآیند تولید می شود که انجام این پروسه ها صنعت لاستیک سازی را به وجود آورده است.

اهمیت صنعت لاستیک سازی و لاستیک مصنوعی در دنیای امروز

استفاده از لاستیک مصنوعی

 لاستیک تولید شده در کارخانه ها دارای خواصی است که الزامات صنایعی را که در آن استفاده خواهد شد مطابقت دارد. برای ساخت محصولاتی که در بخش حمل و نقل ، محصولات مصرفی ، محصولات صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند ، قابلیت ارتجاعی ، مقاومت و انعطاف پذیری مناسب است. کاربردهای زیاد لاستیک مصنوعی به دلیل خواص زیر است:

  •     خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر آب آن
  •     مقاومت آن در برابر قلیاها و سایر اسیدهای ضعیف است
  •     چقرمگی ، چسبندگی ، نفوذپذیری و مقاومت آن در برابر برق

مزایای استفاده از لاستیک مصنوعی

مزایای استفاده از لاستیک مصنوعی در صنایع لاستیک سازی مدرن از ویژگی های هوازدگی غیرقابل مقایسه آن ناشی می شود. لاستیک مصنوعی در برابر حلالها ، اکسیژن ، روغنها و برخی مواد شیمیایی دیگر مقاوم است. این باعث می شود سن بهتر از گزینه های دیگر باشد. همچنین ، لاستیک مصنوعی وقتی در معرض طیف وسیعی از دما قرار دارد ، انعطاف پذیری خود را از دست نمی دهد.

کاربردهای لاستیک مصنوعی

بیشتر لاستیک (طبیعی یا مصنوعی) برای ساخت لاستیک استفاده می شود. با این حال ، برای ایجاد لاستیک های محکم با ماده پرکننده مانند کربن سیاه مخلوط می شود. بعد از لاستیک ، محصولات متنوعی وجود دارد که از لاستیک مصنوعی مانند چسب و دستکش لاتکس استفاده می شود. از لاستیک کمی سخت تر ، با دوام تر و کمتر الاستیک از لاستیک های هواپیما ، لوله های شیلنگ و حتی واشر ضد آب استفاده می شود.

در اینجا مختصراً تجربیات خرد در استفاده از لاستیک مصنوعی آورده شده است:

اهمیت صنعت لاستیک سازی در این صنایع بسیار مشخص می باشد.

    صنعت حمل و نقل بزرگترین کاربر لاستیک برای تولید لاستیک است.

    صنعت ساخت و ساز از لاستیک در تسمه های آسانسور ، شیلنگ ، لوله و یاطاقان لرزه ای و غیره استفاده می کند.

    صنایعی که کالاهای مصرفی را تولید می کنند از لاستیک برای ساخت کفش ، پاک کن و ورزش استفاده می کنند و غیره.

    صنعت بهداشت و درمان در ساخت دستکش های جراحی ، پیشگیری از بارداری و کاتتر و غیره از لاستیک استفاده می کند.

همانطور که می دانیم از لاستیک از سالهای متمادی در این موارد بسیار گسترده در صنایع استفاده می شده .

شهرت ما این است که اطمینان حاصل کنیم لاستیکی که ما ارائه می دهیم باعث می شود محصولات نهایی مشتری و قابل اطمینان و از بهترین استاندارد برخوردار باشند. می توانید امروز با ما در ارتباط باشید تا بدانید چگونه می توانیم به تجارت شما بیفزاییم. با ما تماس بگیرید و تفاوت را مشاهده خواهید کرد.