روغن فرآوری لاستیک چیست

روغن فرآوری لاستیک چیست

روغن فرآوری لاستیک چیست؟

روغنهای فرآوری لاستیکی از نفت (نفت خام) بدست می آیند ، این روغن با فرآیند تقطیر نفت خام حاصل از ترکیب و فعل و انفعالات شیمیایی و مواد جداسازی استخراج شده به نام رافینات تولید می شود. ترکیب روغن که دارای ویسکوزیته سینماتیکی در دمای 100 درجه سانتی گراد از 32 تا 50 cSt است و حاوی کمتر از 3٪ روغن است.

مواد لاستیکی به طور گسترده ای در زندگی انسان استفاده می شود. لاستیک ها ، هر یک مصنوعی و طبیعی به طور تجاری برای تولید محصول از نوار لاستیکی تا اسباب بازی تا لاستیک های عظیم برای وسایل نقلیه مختلف و هواپیماها استفاده می شوند.

 بیشترین استفاده معمولی مخصوصاً روی لاستیک است ، خودرو به تجارت ، محصولات سفید ، سازه ها ، منسوجات و کاربردهای دارویی می پردازد. بیشتر قسمتهای ترکیبات لاستیکی لاستیک ، پرکننده های تقویت کننده ، روغن های متد و نرم کننده های بر اساس روغن هستند.

افزودنی های جایگزین ، مانند تثبیت کننده ها ، آنتی اکسیدان ها ، عوامل فرآوری در مقدار کمتری محصور شده اند. روغنهای معدنی با ترکیبات کاملاً متفاوت (پارافینی ، نفتنیکی و معطر) اهمیت خود را به عنوان روغنهای نرم کننده و تقویت کننده در ترکیبات لاستیکی نشان داده اند و بیش از 100 سال استفاده می شوند. روغن فرآوری لاستیک از محصول جانبی معطر از روش استخراج حلال ساخته می شود تا خواص فیزیکی فرآیند را تغییر داده و قیمت محصول نهایی را کاهش دهد.

روغن صنعتی چه اجزایی دارد و چه کاربردهایی دارد؟

انواع مختلفی از روانکار های صنعتی در صنایع مختلف وجود دارد، از جمله معادن، ساخت و ساز، دریایی، کشاورزی، جنگل داری ، تولید ، مواد غذایی و روان کننده های صنعتی خودرو. همه آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و بهتر است از مواردی استفاده کنید که الزامات خاص عملکرد تجاری شما را برآورده می کند.

به همین دلیل است که ما راهنمای مفصلی تهیه کرده ایم که مهمترین مفاهیمی را که باید در مورد روغن کاری صنعتی مورد توجه قرار گیرد را پوشش می دهد – مزایای استفاده از روان کننده های صنعتی ، انواع آنها و عواملی که هنگام انتخاب روان کننده مناسب برای شما باید به آنها توجه کنید.

مزایای روان کننده های صنعتی

اگر می خواهید راندمان را افزایش داده و عملکرد ماشین آلات و تجهیزات صنعتی خود را افزایش دهید ، استفاده صحیح از روان کننده ها حیاتی است. مایعات مورد استفاده در کاربردهای صنعتی به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و یا مشکلات ناشی از خرابی ، طولانی شدن فواصل خدمات ، افزایش زمان کارکرد ماشین آلات ، افزایش بهره وری و اطمینان از قابلیت اطمینان عملیاتی بیشتر فرموله شده است. با روان کننده مناسب ، می توانید انتظار داشته باشید که بهره وری تجهیزات خود را به سطح بعدی برسانید و همچنین عملکرد آن را بهینه کنید.

روان کننده ها همچنین برای محافظت طولانی مدت و جلوگیری از خرابی تجهیزات و خرابی مکانیکی ناشی از شرایط کار شدید ، محیط های سخت ، دمای شدید ، بارهای سنگین و ضربه ای ، فشار بالا ، خوردگی و اکسیداسیون طراحی شده اند. با محافظت خوب از ماشین آلات خود در طول سال ، روان کننده ها زمان خرابی آن را کاهش می دهند و حتی عمر مفید آن را افزایش می دهند.

داشتن تجهیزاتی که در تمام طول سال به درستی کار می کنند منجر به کاهش هزینه های عملیاتی و در نتیجه کاهش کل هزینه مالکیت (TCO) می شود. این امر منجر به افزایش بهره وری از عملیات شما ، سودآوری بیشتر و در نهایت رشد کسب و کار می شود.

انواع روان کننده های صنعتی

روان کننده های صنعتی را می توان بر اساس ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فرد خود به دو دسته اصلی – گریس و روغن تقسیم کرد.

هر زمان که متوجه نشتی شدید که باید آب بندی شود ، گریس ها باید روان کننده انتخابی شما باشند ، به ویژه اگر در محیطی با آلودگی زیاد قرار داشته باشد ، زیرا برای کنترل نشت بسیار عالی هستند. همچنین استفاده از گریس راحت تر است و برای همه قطعات ماشین آلات و تجهیزات که دسترسی به آنها سخت است توصیه می شود. علاوه بر این ، گریس ها در مورد کاهش نویز ، کارکردن در شرایط شدید و روغن کاری ماشین های فرسوده بسیار عالی هستند.

از طرف دیگر ، روغن حرارتی صنعتی زمانی عالی هستند که شما نیاز به روانکاری و خنک کردن ماشین آلات خود در همان زمان دارید. روغن ها دارای ویژگی منحصر به فرد انتقال حرارت هستند – گرما از یک بدنه روغن به بدن دیگر منتقل می شود و سپس از طریق مبدل حرارتی به بیرون پمپ می شود. علاوه بر این ، روغن ها راحت تر پاک می شوند و به راحتی به سطح فلز متخلخل نفوذ می کنند ، که باعث می شود یک برنامه بدون درز ایجاد شود.