لاستیک در صنعت پزشکی چقدر مهم است؟

لاستیک در صنعت پزشکی چقدر مهم است؟

لاستیک در صنعت پزشکی چقدر مهم است؟

لاستیک ماده ای همه کاره است که طی سالیان گذشته در صنعت پزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

طبق اداره آمار کار ، در طی هشت سال آینده 3.2 میلیون شغل جدید مرتبط با بهداشت ایجاد می شود.دلیل این امر این است که مردم عمر طولانی تری دارند و جمعیت پیر به مراقبت های بهداشتی بیشتری احتیاج دارند.صنعت پزشکی برای مقابله با افزایش تقاضا مجبور به توسعه شده است.لاستیک در تهیه وسیله های مقرون به صرفه برای همگام شدن با پیشرفت های مراقبت های بهداشتی نقش اساسی دارد.

لاستیک به دلیل هزینه کم و در دسترس بودن ، به یک پایگاه مشترک برای تجهیزات پزشکی تبدیل شده است.در ابتدا از لاستیک طبیعی استفاده می شد ، اما بعد از لاستیک مصنوعی هم استفاده شد.بیمارانی که به لاستیک طبیعی حساسیت داشتند ، می توانستند از لاستیک مصنوعی استفاده کنند.

صنعت پزشکی از بخشهای مختلفی تشکیل شده است ، از جمله ساخت تجهیزات پزشکی برای تشخیص و نظارت ، تولید داروها و محصولات پزشکی ، بیمارستانها ، امکانات بهداشتی و …

طیف گسترده ای از دسته مراقبت ها به لاستیک بستگی دارد.

موارد استفاده برای لاستیک

تعدادی از دستگاه های صنعت پزشکی به لاستیک اعتماد می کنند و بدون وجود آن قادر به کارایی موثر نیستند.خواص منحصر به فرد لاستیک ، آن را برای لوله های لاستیکی که برای انتقال مایعات از جمله خون استفاده می شود ، ایده آل می کند.انعطاف پذیری لاستیک باعث می شود که از آن در محصولات اصلی بیمارستان استفاده شود.

لاستیک برای ساخت دستکش های لاستیکی که توسط کادر پزشکی در همه موارد مورد استفاده قرار می گیرد و برای ساخت اجزای سوزن های تزریقی استفاده می شود.حتی چرخ های تخت بیمارستان و چرخ دستی ها نیز از لاستیک ساخته شده اند.

آیا چیزی می تواند جای لاستیک را بگیرد؟

در حال حاضر ، لاستیک ماده مهمی در صنعت پزشکی است ، نه تنها به دلیل قابلیت انعطاف پذیری و توانایی سازگاری ، بلکه به دلیل مقرون به صرفه بودن.در حال حاضر هیچ جایگزینی مناسب برای استفاده گسترده از لاستیک و لاتکس وجود ندارد.

لاستیک در صنعت پزشکی

کووید – 19

با ادامه بحران COVID-19 ، پزشکان و پرستاران و غیره در حال کار بیشتر هستند تا خدمات بی وقفه را ارائه دهند.حتی پزشکان و پرستاران بازنشسته و یک ارتش داوطلب ملی ، برای مقابله با این ویروس ، به بیمارستان ها و مراکز درمانی پیوسته اند ، تا به بیماران خدمت کنند.

برخی از پزشکان گفته اند که در چند ماه گذشته ، آنها در شیفت های طولانی در حال خدمت رسانی بوده اند.درواقع در این زمان ارتشی از پزشکان ، پرستاران ، باربران ، دستیارهای مراقبت های بهداشتی ، نظافتچی ها ، فیزیوتراپیست ها ، داروسازان ، تکنسین ها و کارمندان اداری خدمات بهداشتی در حال فعالیت هستند تا افراد مبتلا به کرونا هرچه زودتر سلامتی خود را بدست آورند.

کارکنان بهداشتی که به مدت طولانی می ایستند ، ممکن است دچار مشکلات سلامتی مانند درد کمر ، خستگی ، ناراحتی عمومی ، درد پا ، تورم پاها ، واریس و مشکلات قلبی عروقی شوند.خستگی همچنین می تواند منجر به عدم تمرکز شود.راه حل هایی مانند استفاده از تشک لاستیکی ضد خستگی می تواند به کاهش برخی از مشکلات ناشی از ایستادن در شیفت های طولانی در بخش ها کمک کند.

لاستیک برای بسیاری از اهداف در صنعت پزشکی مهم است – به ویژه در همه گیر کنونی – هنگامی که برای دستکش های لاتکس استفاده می شود تا از گسترش عفونت جلوگیری کند.

شرکت لاستیک سازی اصفهان پیشرو در تولید محصولات لاستیکی استاندارد و سفارشی در ایران برای کاربردهای صنعتی ، تجاری و مسکونی است.از جمله محصولات این شرکت دیافراگم لاستیکی است.برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.