محصولات صنعت لاستیک سازی

محصولات صنعت لاستیک سازی

محصولات لاستیکی معمولاً به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1.  لاستیک
  2. کالاهای لاستیکی صنعتی که در وسایل نقلیه موتوری ، هواپیما و کشتی سازی ، ساخت ماشین آلات کشاورزی ، حمل و نقل ریلی و ساخت و سازها
  3. کالای مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کفش (مهمترین این دسته) ، تشک ، کلاه حمام ، دستکش و پستانک

 

بیشتر محصولات لاستیکی از لاستیک سخت ساخته می شوند ، اگرچه برخی از آنها از لاتکس ساخته شده است ، به عنوان مثال ، دستکش های بدون درز با دیوارهای نازک ، نخ لاستیکی و صندلی های لاستیکی فوم برای خودروها و مبلمان.

فرآیند تکنولوژیکی مورد استفاده در تولید محصولات لاستیکی درصنعت لاستیک سازی از لاستیک خام سخت شامل دو مرحله اصلی است. در مرحله آماده سازی ، سهام لاستیک با مخلوط کردن لاستیک خام با مواد لازم در میکسرهای داخلی لاستیک یا در دستگاه های فرز تولید می شود. در مرحله آخر ، محصول لاستیکی نیمه تمام شده در دمای 140 تا 200 درجه سانتیگراد و فشارهای 3/3 تا 20 مگانوئیدون در متر مربع (MN / M2) ، یعنی 3–200 کیلوگرم نیرو در هر متر مربع (کیلوگرم وزن بدن) آتشفشان می شود. / cm2). تجهیزات ولکانیزاسیون شامل پرس ، دیگهای بخار و انواع دستگاه برای فعالیت مداوم است. تجهیزات مورد استفاده با توجه به نوع محصولات لاستیکی تولید شده تعیین می شود. مواد نساجی و فلزات مورد استفاده در تولید محصولات لاستیکی به منظور تهیه پیوندهای محکم بین این مواد و لاستیک در شرایط عملیاتی مختلف تحت عملیات اولیه قرار می گیرند

عمده انواع کالاهای لاستیکی صنعتی و کفش لاستیکی در زیر در نظر گرفته شده است. انواع لاستیک و تکنولوژی تولید آنها در مقاله جداگانه ای مورد بحث قرار می گیرد.

کالاهای لاستیکی صنعتی

 کالاهای لاستیکی صنعتی معمولاً به گروههای اصلی زیر تقسیم می شوند: کالاهای تولیدی ، کالاهای بدون قالب ، تسمه نقاله ، تسمه و شیلنگ. عملاً از انواع لاستیک خام با هدف عمومی و ویژه در تولید کالاهای لاستیکی صنعتی استفاده می شود.

ارائه محصولات صنعتي كوچك. حدود 30،000 نوع کالای تولیدی لاستیک تولید شده از جمله قطعات برای بسته بندی ، آب بندی و جذب شوک مانند واشر ، حلقه هایی با مقطع مختلف ، محافظت در برابر گرد و غبار ، محافظت از رطوبت و درپوش های محافظت از روغن و لاستیک و فلز وجود دارد. کمک فنر. این کالاها با قالب و بطور همزمان سهام لاستیک را در قالب فشرده سازی نصب شده بر روی پرس یا با قالب تزریق تولید می کنند.

محصولات لاستیکی صنعتی غیرمجاز

حدود 12000 نوع کالای لاستیکی صنعتی بدون استفاده وجود دارد که عمدتاً برای آب بندی پنجره ها و درهای وسایل نقلیه موتوری ، هواپیما و راه آهن و برای پانل های ساختمانی مهر و موم شده استفاده می شود.

تسمه های نقاله

تسمه های نوار نقاله عناصر انواع مختلف نوار نقاله هستند و برای حمل و نقل مواد شکننده و سایر مواد طراحی شده اند. کمربندها به طور عمده با پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی ، پنبه ، یا پارچه های ترکیبی ساخته می شوند.

کمربند

کمربندها به عنوان عنصر انعطاف پذیر درایو کمربند در موتورهای اتومبیل ، ماشینهای کشاورزی و دستگاههای مختلف صنعتی کاربرد دارند. بین کمربندهای مسطح و کمربندهای V تمایز قائل می باشیم. فن آوری مورد استفاده در تولید تسمه های لاستیکی مسطح ، که ورق های چند لایه ای از جنس لاستیک هستند ، شبیه به تکنولوژی تولید تسمه های نقاله است. برای بدست آوردن تسمه هایی با عرض مورد نیاز ، ورق را قبل یا بعد از جوشکاری به نوارها برش می دهید. تسمه های V دارای طراحی بسته هستند و مقطع آنها ذوزنقه ای است.

شیلنگ ها

شیلنگ ها لوله های قابل انعطافی هستند که برای انتقال مایعات ، گازها و مواد قابل شکنندگی تحت فشار بیش از حد (شیلنگ فشار) یا تحت خلاء (شیلنگهای مکش) استفاده می شوند. عناصر کلی در طراحی شیلنگها یک لایه لاستیکی درزگیر داخلی ، لاشه سنگین وزن و یک لایه بیرونی لاستیک است.

شیلنگهای مکش خلاء احتمالی 80 کیلو نیوتن متر در مترمربع (600 میلی متر جیوه) دارند و علاوه بر لاشه سنگین وزن با مارپیچ فلزی ساخته می شوند. لایه های داخلی و بیرونی شیلنگ با استفاده از اکستروژن ساخته می شود

کفش لاستیکی

بسته به نوع استفاده ، کفش های لاستیکی به کفش های روزمره ، ورزشی و صنعتی تقسیم می شوند. کفش های صنعتی به منظور محافظت از پا در برابر اثرات مضر آب ، مواد خورنده ، دمای پایین و ضربات طراحی شده است. نمونه هایی از چکمه های مورد استفاده ماهیگیران ، معدنچیان و کارگران شیمیایی و کفش های لاستیکی دی الکتریک است.

انواع مختلفی از کفش های لاستیکی با توجه به روش تولید استفاده شده از یکدیگر متمایز می شوند.