نانومواد در لاستیک سازی

نانومواد در لاستیک سازی

استفاده از نانومواد در لاستیک سازی

فناوری نانو توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و در زمینه وسایل نقلیه حمل و نقل و لاستیک سازی کاربرد دارد. با استفاده از خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد ، نانومواد می توانند ایمنی و دوام وسایل نقلیه حمل و نقل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. اصلی ترین چالش ها را برای کاربردهای وسیع تر ، مانند نگرانی های زیست محیطی ، بهداشتی و ایمنی معرفی می کند. از آنجا که چندین ماده نانومواد عملکرد فوق العاده ای را نشان داده و به صورت تئوری مورد بررسی قرار گرفته اند ، می توانند کاندیداهای بالقوه برای برنامه های کاربردی در وسایل نقلیه حمل و نقل دوستانه محیط زیست در آینده باشند. این مقاله به تحقیقات پایدار و کاربردهای بالقوه بیشتر نانومواد سازگار با محیط زیست در وسایل حمل و نقل سالم تر برای بهبود صنعت حمل و نقل در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

نانومواد در لاستیک سازی

لاستیک های کارآمد و بادوام مبتنی بر نانو

لاستیک ها عمدتاً از لاستیک مصنوعی یا طبیعی تشکیل شده اند که مواد افزودنی برای دستیابی یا تقویت خاصیت مواد خاص به آنها اضافه می شوند. ماده افزودنی اصلی مورد استفاده ترکیبی از کربن سیاه و نانو سیلیس (SiO2) است. برای اطمینان از عملکرد ایمن خودروها ، نیاز به اتخاذ لاستیکهای پیشرفته مبتنی بر نانومواد بسیار زیاد است. به طور معمول ، عملکرد تایر به طور عمده به ترکیب پوشش بستگی دارد ، بنابراین ترکیب لاستیک پوشش تایر به طور قابل توجهی بر عملکرد کلی بلند مدت آن تأثیر می گذارد. لاستیک مناسب با خیال راحت اتومبیل را در جاده قرار می دهد. افزودن نانوذرات مناسب در کامپوزیت های لاستیکی تأثیر مثبت بر ایمنی و دوام لاستیک نشان می دهد.

فواید استفاده از نانومواد در لاستیک سازی

تحقیقات نشان می دهد که افزودن نانو Al2O3 در کامپوزیت لاستیکی باعث افزایش مقاومت به سایش در طول زمان می شود. علاوه بر این این نوع نانو با کربن سیاه به طور چشمگیری میزان سایش را تا 80 درصد بهبود می دهد. استفاده از نانو سیلیس به عنوان افزودنی تایر ممکن است مقاومت غلتک را تا 20٪ کاهش دهد ، چسبندگی به پیاده رو را 12٪ افزایش داده و فاصله شکستن را با آن کوتاه کنید از این رو ایمنی و دوام لاستیک را در یک کاربرد واقعی بهبود می بخشد و استفاده از نانو سیلیس با صرفه جویی در سوخت و همچنین افزایش ایمنی رانندگی می تواند خطرات محیطی را کاهش دهد. با این وجود ، در آینده نزدیک ، نیاز به یافتن نانومواد مؤثر است که می توانند عملکرد لاستیک را در مدت زمان طولانی تر تقویت کنند.

نانومواد در لاستیک سازی

نانومواد مقرون به صرفه

پیشرفت های بزرگی در افزایش عملکرد مواد مبتنی بر نانو برای وسایل نقلیه حمل و نقل حاصل شده است. اتخاذ فناوری نانو در صنعت وسایل نقلیه برای به دست آوردن کارکردهای مورد نیاز هزینه بالایی را می طلبد. با این حال ، یکی از شکافهای مهم مشخص شده عدم مطالعه برای یافتن مقرون به صرفه ترین مواد برای صنعت وسایل نقلیه (یعنی خودروها ، کشتی های دریایی ، هوافضا) است. با انتخاب مناسب ترین مواد در طی فرآیند تولید ، می توان هزینه های کلی وسایل نقلیه را کاهش داد. در زمینه های واقعی ، کمبود مطالعات در مورد نانومواد مقرون به صرفه در صنعت خودرو وجود ندارد. بنابراین ، نیاز به شناسایی نانومواد مقرون به صرفه برای این صنعت وجود دارد. این امر می تواند از طریق ارزیابی چرخه زندگی نانومواد مختلف انجام شود که به انتخاب مقرون به صرفه ترین غیرمادی ها برای توسعه آینده کمک خواهد کرد.

در صنایع لاستیک سازی اصفهان برای افزایش ایمنی و دوام لاستیک از مواد نانو استفاده می کند که باعث طول عمر لاستیک می شود.