نوار لاستیکی و ضربه گیرها

نوار لاستیکی و ضربه گیرها

نوار لاستیکی و ضربه گیرها ، دو محصول پر کاربرد از صنعت لاستیک سازی

مجموعه سپید صنعت با سال ها تجربه ای که در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع قطعات لاستیکی بدست آورده است، قادر است انواع محصولات سفارشی مشتریان عزیز خود را در حجم های بسیار بالا تولید کنند. این مجموعه با به کارگیری کادر بسیار متخصص و باتجربه خود و همچنین استفاده از انواع دستگاه های بسیار پیشرفته، توانایی تولید انواع نوار لاستیکی و سیلیکونی را در ضخامت و ابعاد متفاوت دارد. تنوع بسیار بالای قطعات لاستیکی که توسط این مجموعه به فروش می رسد باعث شده است تا تمامی افراد بتوانند به راحتی با مراجعه به این مجموعه، قطعه مورد نیاز خود را سفارش دهند. قیمت کلیه ی محصولات مجموعه سپید صنعت نسبت به نمونه های مشابه موجود در بازار، بسیار مناسب می باشد. خرید امن و مطمئن انواع قطعات لاستیکی را با این مجموعه تجربه کنید.

نوار لاستیکی

صنعت لاستیک سازی، دنیای پیچیده و گسترده ای است. انواع و اقسام محصولات لاستیکی را در زندگی روزمره در تجهیزات کوچک و بزرگ مشاهده می کنیم. از نوارهای درزگیر لاستیکی گرفته تا واشرهای آب بندی و حتی لاستیک های موجود در لوازم خانگی، همه در این صنعت بزرگ ساخته می شوند. تمام انواع قطعات لاستیکی مقاوم به ضربه حرارت و ساییدگی هستند. بسته به موقعیتی که از این قطعات استفاده می شود، ویژگی های مواد اولیه پلیمری در صنعت ساخت انواع قطعات لاستیکی متفاوت خواهد بود؛ به طور مثال، ضربه گیر لاستیکی یکی از مهمترین قطعاتی است که در ماشین آلات و تجهیزات بزرگ و عظیم نصب می‌شود. این قطعات را در موتورهای برق، تجهیزات داخل خودروهای سبک و سنگین و همچنین سازه های عظیم مشاهده می کنید. همانطور که از نام این قطعه برمی‌آید، نقش ضربه گیر، کاهش لرزش و ارتعاش وارد شده به کل یک قسمت است.

ضربه گیر لاستیکی

مهمترین مزایای استفاده از ضربه گیرهای لاستیکی چیست؟

ضربه گیرهای لاستیکی یکی از محصولات مهم صنعت لاستیک سازی محسوب می‌شوند. نقش این ضربه گیرها، جذب انرژی ارتعاشی است که به یک بخش وارد می گردد، به طوری که این انرژی را مهار کند و از آسیب رسیدن به یک قطعه یا یک قسمت از سازه جلوگیری شود. به طور مثال ضربه گیر ها در فواصل قطعات ماشین آلات صنعتی قرار می‌گیرند تا ارتعاشات ناشی از عملکرد دستگاه را جذب کنند. این، مهمترین مزیتی است که برای تجهیزات صنعتی فراهم می شود.

هرگونه نقص یا پاره شدگی و ساییدگی شدید که برای ضربه گیر اتفاق بیفتد، کارایی آنها را کم می‌ کند و در نتیجه، عملکرد یک دستگاه، ماشین آلات یا سازه با اختلال روبرو می شود. به طور مثال اگر مشاهده کردید که ماشین آلات، لرزش فراوان دارند یا با سر و صدا کار می کنند، حتماً ضربه گیرهای لاستیکی دچار مشکل شده‌اند!

 نوار لاستیکی سیلیکونی 

نوار لاستیکی سیلیکونی چیست؟

یکی دیگر از محصولاتی که در صنایع ساخت لاستیک و قطعات لاستیکی، تولید می‌شود، نوار لاستیکی سیلیکونی نام دارد. این نوارها در طول متفاوت تولید می شوند و البته سطح مقطع مختلفی دارند. برخی از نوارها سطح مقطع دایره ای شکل به صورت حلقه دارند که قطر آنها مختلف است و برخی دیگر به صورت نیم دایره، استوانه ای یا مربعی شکل با حالت توپر هستند.

برخی از نوارهای لاستیکی سیلیکونی جهت آب بندی در برخی از تجهیزات استفاده می شود. طول و عرض نوارهای سیلیکونی لاستیکی متفاوت است و با توجه به شرکت سازنده، نوع کاربرد و استانداردهای ساخت نوار سیلیکونی، تنظیم می شود. معمولاً خرید و فروش این قطعات به صورت متر، اندازه گیری شده و به مشتری تحویل داده می شود. این نوارها هم در برابر سایش مقاوم است.

نوار درزگیر لاستیکی نوار درزگیر لاستیکی چیست؟

یکی دیگر از محصولات مهم و پرکاربرد در لاستیک ‌سازی، نوار درزگیر لاستیکی می باشد. نوارهای درزگیر را معمولاً در یخچال، اطراف دیگ ماشین لباسشویی و حتی برخی از قطعات و لوازم جانبی خودرو مشاهده کرده ‌اید. این نوارهای لاستیکی، انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر سایش یا پاره شدگی، مقاوم هستند. البته گریدهای مختلف از نوار درزگیر لاستیکی در بازار وجود دارد که بستگی به کاربردهای معمولی یا صنعتی، مقاومت مختلفی ارائه می‌دهند. برای تولید نوارهای درزگیر هم استانداردهای صنعتی خاصی وجود دارد.