لاستیک سازی در صنایع دریایی

لاستیک سازی در صنایع دریایی

در این مقاله برخی از محصولات لاستیک سازی در صنایع دریایی را به شما معرفی میکنیم. لاستیک ماده ای بسیار متنوع و مقاوم است. لاستیک همچنین دارای خواص دیگری است که آن را به یک انتخاب مناسب برای یک محیط دریایی تبدیل می کند.این خواص شامل مقاومت در برابر فشار مکرر ، بخار ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و روغن و پیوند با قطعات فلزی است.

انتخاب مناسب لاستیک دریایی تا حد زیادی به کاربرد آن ، بستگی دارد.انتخاب لاستیک ، بستگی به این دارد که آیا از آن در فضای داخلی کشتی استفاده میشود یا خارجی.بعضی اوقات از لاستیک سخت تر استفاده می شود ، در موارد دیگر نیاز به استفاده از لاستیک انعطاف پذیرتر است.

محصولات لاستیکی دریایی

ضربه گیر لاستیکی ، گلگیرها و درز انبساط قطعات مهمی هستند که انرژی ناشی از ضربات را جذب می کنند و با ایجاد یک سد محافظ ، آسیب کشتی ها و بندرها را محدود می کنند. در صنایع لاستیک سازی برای ساخت ضربه گیرها و گلگیرهای دریایی از انواع لاستیک طبیعی ، نئوپرن ، EPDM  و استایرن استفاده می شود.این مواد مقاومت بالایی در برابر فشار نشان می دهند و طول عمر بالایی دارند. لاستیک طبیعی سالهاست که با موفقیت در یک محیط دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار تقاضا برای فندرهای دریایی در حال رشد است

به دلیل گسترش تجارت بین کشورها در سراسر جهان ، تقاضا برای حمل و نقل دریایی و تجهیزات دریایی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.کشتی هایی که برای حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار می گیرند به طور قابل توجهی بزرگ و حجیم هستند و از این رو ، شکستن آنها در بنادر بدون تجهیزات ایمنی می تواند خسارت شدید ایجاد کند.

افزایش تجارت باعث استفاده از کشتی های غول پیکر برای حمل و نقل می شود و از این طریق تقاضا برای بنادر بسیار سازگار و ایمن را تحریک می کند.علاوه بر این ، بنادر در سراسر جهان به دلیل افزایش تجارت بین کشورها در سراسر جهان ، از نظر اندازه و حجم کالاها شاهد گسترش بوده اند.این یکی از عواملی است که پیش بینی می شود بازار فندرهای لاستیکی دریایی رونق یابد.