اورینگ سیلیکون

چرا استفاده از حلقه ها؟

صچرا استفاده از حلقه ها؟
حلقه های O یکی از مهم ترین ویژگی های موجود در یک سیستم فشار صنعتی می باشد. در حالی که آنها ساده هستند طبیعی است، این مهر و موم کوچک و بزرگ به عملکرد مهم و پیچیده در ماشین آلات مدرن امروز خدمت می کنند. این الاستومرهای کوچک، برای نگه داشتن مهر و موم بسیار طولانی لازم است که دو بخش جداگانه آن را فشرده سازند. منطقه ای که مهر و موم قرار داده شده به عنوان غده به صورت صنعتی شناخته می شود. در نقاط مختلف، این مهر و موم ها توانایی مقاومت در برابر فشار زیاد را دارند.

طیف مواد ممکن است برای تولید O-ring (ریخته گری) از جمله نیتریل، سیلیکون، نئوپرن، پلی اورتان و سایر محصولات مشابه در طبیعت استفاده شود. حتی مهر و موم کوچک می تواند با استفاده از فرایند قالب گیری دقیق ایجاد شود. حلقه های O به طور کلی می تواند برای هر نوع اندازه و مواد بسته به سیستم سفارشی و مورد استفاده خود را از مهر.

حلقه های O را می توان در انواع کاربرد های صنعتی و کاربردی یافت. دلیل این که آنها بسیار شایع هستند، این واقعیت است که آنها از یک مجموعه از elastomers تولید می شود. این یک محصول پایدار و کارآمد است.

همانطور که با تمام محصولات، می دانیم انتخاب های بیشماری می توانند گیج کننده باشند. در حقیقت، آیا واقعا می دانید که ویژگی های خاص مواد جدا از هم جدا می شوند؟ قبل از اینکه شما نیازهای خود را با یک مشاور O-ring تجربه کنید که باید اولین گام برای راهنمایی های کاربردی باشد، باید این مقایسه دقیق از مواد حلقه ای O را بدست آورید تا جزئیات بیشتری در مورد ویژگی های O-ring معمولی الاستومر مورد بررسی قرار گیرد.

 

BUNA-N (NITRILE) O-RINGS
Buna-N، همچنین به عنوان نیترول O-rings شناخته شده است یکی از معمول ترین انواع عمومی مهر و موم موجود در بازار امروز. نه تنها می تواند در برابر فعالیت سایشی، بلکه مقاوم در برابر اشک باشد. با محدوده دما بین منفی 54 تا 149 درجه سانتیگراد، نیتریل برای استفاده با مایعات هیدرولیک، نفت و آب مناسب است. با این وجود این حلقه ها برای استفاده با هیدروکربن های هالوژنی، هیدروکربن های نیترو، فسفات استر، کتون ها یا مایع ترمز خودرو توصیه نمی شود.

مقاومت هوا و نیتریل در برابر ناپایداری است، اگر چه با استفاده از تکنیک های ترکیبی می توان قدرت کلی را بهبود بخشید. این محصول مناسب برای استفاده در برنامه های کاربردی است که دارای مقاومت محدود و دمای تعامل هستند.

 

وایتون
این حلقه O را می توان بهترین توصیف کرد به عنوان یک ماده ی همه فن حریف از آن نام برد. ویتون توانایی اداره طیف وسیعی از برنامه ها، به ویژه عملیات هایی است که شامل حرکت پایدار است. این مواد به خوبی برای استفاده با اسید، نفت، مایعات سیلیکون و حتی برخی از هیدروکربن های هالوژنه طراحی شده است.

با این حال، برای موارد استفاده در اسید هیدروفلوئوریک داغ یا استرها، آمین ها، اترها که دارای وزن مولکولی پایین هستند و Skydrol می تواند کارایی آن بهبود یابد. علی رغم این موارد استفاده، ویتون ماده بسیار زنجیری چند منظوره است که خانه های خود را طیف وسیعی از لوازم خانگی، اتوماتیک و شیمیایی می کند.

 

سیلیکون
این مواد O-ring به ویژه برای استفاده از آن در کاربردهای نفت، بخار و آب مورد توجه قرار گرفته است. در برخی موارد، O-rings سیلیکون حتی در پورت های تزریق سوخت (درجه حرارت بالا) دیده  می شوند. این ها برای مقاومت در برابر شدید بسیار نرمال و مقاوم در برابر تغییرات کوچک قرار گرفته اند. با این حال، سیلیکون همچنین دارای قدرت کشش ضعیف، مقاومت سایشی و مقاومت به شکستگی ضعیف است. بنابراین، ماده مناسبی برای ماشین آلات ثابت است.

برای اطلاع از صنایع لاستیک سازی  اینجا کلیک کنید.

NEOPRENE O-RINGS
این نوع O-ring یکی دیگر از انواع الاستومر عمومی است. Neoprene انتخاب مواد منحصر به فرد شناخته شده است که مقاوم در برابر آب و هوا (اکسیژن، UV، و ازن) و نفت است. این ویژگی Qualcomm Neoprene برای استفاده در برنامه های کاربردی که  دیگر مواد آن را انجام نمی دهد به کار برده می شود. به طور کلی محصول مقاوم در برابر انعطاف پذیری، همراه با سایش و مقاومت خوب است. دمای عملیاتی آن با نیتریل به اشتراک گذاشته شده است. این معمولا در واحد های تبرید و تهویه مطبوع یافت می شود. به یاد داشته باشید که برخی از افراد واکنش های آلرژیک خفیف به استفاده از نئوپرن گزارش کرده اند.

 

PTFE
PTFE یک ماده O-ring چند منظوره است. برخی از ویژگی های مهم آن عبارتند از جذب کم، نفوذ پذیری شیمیایی، عدم نفوذپذیری، مقاومت سایشی و مقاومت به خوردگی. این محصول می تواند طیف وسیعی از دماهای بین منفی 73 و 260 درجه سانتی گراد را حفظ کند. از آنجا که PTFE برای اعمال سخت استفاده می شود، بهتر است برای انواع کاربرد استاتیک مورد استفاده قرار گیرد. O-rings PTFE معمولا در محصولاتی مانند اسلحه های رنگی و دستگاه های فرمان خودرو به کار می رود

 

اتيلن پروپيلن
برخلاف مواد Viton، حلقه های EPR به طور قابل اعتماد با مایعات خورنده مانند اسکیدولل هیدرولیک، علاوه بر الکل، مایعات ترمز، روغن های سیلیکونی، آب و بخار نیز کارایی خوبی دارند. این ماده به دلیل مقاومت فشاری و حرارتی  مثبت شناخته شده است. در مقایسه با نیترول، این مواد به دلیل مقاومت در برابر سایش و پاره شدن انتخاب مناسب برای انواع مختلف کاربری شناخته می شود. اتیلن پروپیلن ماده ای به طور گسترده ای در پمپ های هیدرولیک و بخش هوا فضا استفاده می شود.

 

حلقه های POLYURETHANE
این آخرین حلقه O-ring به دلیل سخت بودن کناره ها، در additi ستایش شده است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *