سیلیکون

کاربرد سیلیکون صنعتی

کاربرد: سیلیکون صنعتی (سی) سیلیکون monatomic است که توسط فرایند صنعتی تصفیه شده است. این برای تولید سیلیکون آلی، آماده سازی نیمه هادی های خلوص و آلیاژ مخصوص استفاده می شود.

(1) صنایع شیمیایی. سیلیکون صنعتی برای تولید محصولات ارگانیک مانند لاستیک سیلیکون، رزین سیلیکون، روغن سیلیکون استفاده می شود. با توجه به انعطاف پذیری خوب و مقاومت به حرارت بالا، لاستیک سیلیکونی می تواند برای ساخت محصولات پزشکی و باطله های با درجه حرارت بالا استفاده شود. رزین سیلیکون را می توان به رنگ عایق و پوشش های درجه حرارت بالا ساخته شده است. روغن سیلیکون، روغن مانند، که ویسکوزیته کمی تحت تأثیر درجه حرارت است، مناسب برای تولید روان کننده های پیشرفته، لهستانی، مایعات بهار و مایعات دی الکتریک است. روغن سیلیکون نیز می تواند به یک مایع شفاف بی رنگ به عنوان عامل ضد آب مقاوم در برابر اسپری بر روی سطح ساختمان ها پردازش شود.

(2) تولید نیمه هادی های خلوص بالا. به عنوان مثال، در طول فرایند تولید روان کننده های سیلیکون و ترکیبات ضد آب، مقدار قابل توجهی از سیلیکون (خلوص 98 تا 99 درصد) مورد نیاز است. تقریبا تمام مدارهای مجتمع در مقیاس بزرگ در حال حاضر از سیلیکون صنعتی خلوص بالا ساخته شده است که همچنین مواد اولیه اصلی فیبر نوری است. سیلیکون صنعتی تبدیل به یک صنعت ستون در عصر اطلاعات شده است.

(3) آماده سازی آلیاژ آلومینیوم سیلیکون آلیاژ، دی اکسید کننده قوی پیچیده، بزرگترین مقدار از آلیاژ سیلیکون مصرف شده است. به جای آلومینیوم در فرآیند تولید فولاد، آلیاژ آلومینیوم سیلیکون می تواند کارایی دی اکسید کننده را بهبود بخشد و کیفیت فولاد نیز می تواند با تمیز کردن مایع فولاد بهبود یابد. آلیاژ آلومینیوم سیلیکون دارای چگالی کم، ضریب ضریب انبساط حرارتی، خواص ریخته گری خوب و مقاومت سایشی است، بنابراین ریخته گری می تواند تاثیر زیادی از ظرفیت بالا را برطرف کند و توانایی جمع و جور با فشار بالا را داشته باشد. زندگی آلیاژ سیلیکون به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و برای تولید فضاپیما و قطعات خودرو با مزایای بالا صالح است. آلیاژ سیلیکون مس، با قابلیت جوش کامل، دشوار است برای ایجاد جرقه زمانی که آن را به ضرب و شتم است. بنابراین ضد انفجار است و می تواند به عنوان مواد خام مخازن مورد استفاده قرار گیرد. پس از افزودن سیلیکون به فولاد، نفوذپذیری آن تا حد زیادی بهبود یافته است، که برای کاهش هیسترزیس و تلفات جریان جاری مناسب است. به همین دلیل، فولاد سیلیکون می تواند برای ساخت هسته ترانسفورماتور و موتور استفاده شود، و عملکرد آنها را بهتر می کند. با توسعه علم و فناوری، کاربرد سیلیکن صنعتی بیشتر گسترش خواهد یافت. هنگامی که به برخی از فلزات غیر آهنی افزوده می شود، سیلیکن صنعتی می تواند مقاومت، سختی و مقاومت در برابر سایش فلزات پایه را بهبود بخشد و گاهی نیز خواص ریخته گری و جوشکاری ماتریس را بهبود بخشد. در عین حال، سیلیکون صنعتی نیز به عنوان یک عامل آلیاژسازی سیلیکون و دی اکسید کننده برای فولادهای ویژه و فلزات غیر آهنی استفاده می شود؛

(4) Monocrystalline، تولید شده پس از یک سری از تصفیه فن آوری از سیلیکون صنعتی، در صنعت الکترونیک استفاده می شود. پس از خالص سازی بیشتر به 99/99 درصد برای تشکیل پلی استیلیک (سیلندر)، سیلیکون سپس به قطعات سیلیکون تک کریستال برش داده می شود تا از مصرف زیاد در صنعت اطلاعات الکترونیکی اطمینان حاصل کند. سیلیکون صنعتی مواد پایه پلی سیلکون است. پلی سیلکیم و سیلیکون تک کریستالی توسط دولت به عنوان صنایع با تکنولوژی بالا در طی دوره ی پنجازدهمین دوره پشتیبانی می شود. محصولات خود را به طور گسترده ای در زمینه مدارهای مجتمع نیمه هادی، صنعت انرژی خورشیدی و مواد اولیه از صنعت فتوولتائیک داخلی برای توسعه اقتصاد مدور استفاده می شود. پلی سیسلیکون داخلی در حال حاضر بسیار تنگ است و بیش از 90 درصد از پلی سیلکونها در خارج از کشور با قیمت بالا وارد می شوند، بنابراین سه تا پنج سال آینده دوران طلایی صنعت پلی استایرن چین خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *